RSS

Det ska vara kul att träna!

07 Mar

Jag har en bestraffning på g. För drygt ett och ett halvt år sedan knatade jag in på StepIn och fixade medlemskap där. Det kostar en ganska rejäl slant i månaden, men då kan jag träna nästan när som helst (inte på nätterna, men, hallå, vem vill det?), välja mellan massor med pass och simma i motionsbassängen.

Just simningen har jag helt skippat, eftersom jag är liiite fåfäng med mitt hår och inte har hittat någon badmössa som funkar och är snygg.

Träningen däremot. Det tycker jag verkligen om! Jag har kört en hel del afro men nästan inga andra pass. Jag har varit i gymet och grejsat och emellanåt sprungit några kilometer på löpbandet.

Men det är ungefär det hela.

I slutet av november satte jag lite press på mig själv och bestämde mig för att om jag inte nyttjar kortet minst tio gånger i månaden måste jag avsluta medlemskapet. Satte upp ett mål på Funbeat (som jag för övrigt tycker är en riktigt bra sajt för att skriva in träningsresultat i) för att hålla koll, blev sjuk, sköt på det till februari och nu är jag där.

Jag nyttjar helt enkelt inte kortet som jag tänkte och faktiskt gjorde i början, och då är det inte lönt längre. Jag ska säga upp medlemskapet under veckan, och jag antar att det är det som gjort att jag nu inser hur kul det är att träna. Känner plötsligt hur skönt det är att ta en extra halvtimme på lunchen och gå på Body Balance, hur lätta steg jag har efter en 5 km löpning och hur skönt det är att gå på utpumpade darrande ben efter att jag höjt vikten i benpress.

Och det är ju bra!


Exercise av sanchom CC (by)

För jag behöver ju inte sluta träna – min arbetsgivare har flera kort på många ställen runt om i stan där vi som jobbar får boka korten för en timme och träna gratis. Så hittar jag glädjen och njutningen nu, borde jag ju kunna hålla i det även om jag måste knöla på lite med träningstiderna.

Och så längtar jag tills det är dags att plocka fram cykeln och äntligen cykla till jobbet igen! Bland det roligaste är att kolla av RunKeeper när jag kommer fram på jobbet för att se hur snabbt det egentligen gick nerför Norko-backen. Rekordet ligger på 52,1 km/h! 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 mars, 2011 i Träning

 

Kommentera

