RSS

Det rör på sig :)

10 Maj

Idag blev det klart!

Från och med augusti kommer jag att vikariera på Universitetsbiblioteket här i Örnsköldsvik! Det är bara ett deltidsvikariat så jag kommer inte att försvinna helt från Parkbiblioteket! Däremot är jag helt övertygad om att jag kommer lära mig massor med nyttigheter som är användbara även på gymnasiet. Vikariatet är på ett år, och det känns jättekul att få komma ner på stan och träffa de kollegorna lite mer också.

Det här blir skoj!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 10 maj, 2011 i Barajag, Jobbet

 

3 svar till “Det rör på sig :)

  1. lindanellfors

    11 maj, 2011 at 18:00

    Tack så mycket för hjälpen! Jag tror det ska fungera nu 😀

     
  2. lindanellfors

    10 maj, 2011 at 21:49

    Hej!
    Jag håller på, precis som du gjort, att flytta min blogg från blogg.se till wordpress och jag läste lite på designadinblogg.se om hur man skulle göra. Läste även din kommentar om att filen var sparad i xml när den skulle vara i wxr osv. Du skrev något om att du kunde spara om filen igenom något XML creator. Jag har XML editor på min dator men vet inte om det är samma sak? För isf förstår jag inte hur man kan spara om filen?

    Hoppas du förstår vad jag menar och jag skulle bli jättetacksam om du vill svara på det här och försöka hjälpa mig.

     
    • TinaO

      11 maj, 2011 at 09:52

      Det jag gjorde var att jag öppnade ”Den här datorn”, högerklickade på exportfilen (som jag sparade ner från blogg.se) valde ”Öppna med” och ”XML Editor” (inte creator, fel av mig).

      Då öppnas en sida med bara kod, taggar och fina färger på bokstäverna 🙂

      Där kan du gå på ”Arkiv” och ”Spara som”. Ändra förvalt filformat till ”Alla filer” och välj att spara filen med valfritt namn och filtilläget ”.wxr”, jag sparade filen som ”wordpress.wxr” och sen var det bara att importera den i WordPress och det bara funkade!!

      Kände mig som värsta hackern när jag var klar! 😀

       

Kommentera

