RSS

20 snabba

06 Sep

Jag är lite halvseg av mig (skyller på förkylningen) och hoppar först idag på enligt Os 20 snabba frågor till oss bokbloggare. Mina svar är feta:

Morgonpigg eller nattuggla? He. Ingen som känner mig skulle ens drömma om att sätta mig i morgonpigg-hörnan.

Bibliotek eller bokhandel? Såklart.

Adlibris eller Bokus?

Ljudbok eller e-bok? Faktiskt. Skyller på ”Brott och straff” i öronen och ”Cirkeln” i läsplattan.

Inbunden eller pocket? Litet och praktisk.

Vampyrer eller zombies? Fast helt varulvar. 😉

Camilla Läckberg eller Jan Guillou?

En i taget eller slalomläsning?

Bokmärke eller hundöra? Om jag har ett.

Chips eller choklad? Åh. Choklad. Det är väl bra förkylningströst?

Biografier eller memoarer? Varken eller egentligen.

Skräck eller chicklit?

Boken eller filmen? Ge mig ett bra exempel på motsatsen!

Twitter eller Facebook?

Strindberg eller Heidenstam? Egentligen varken eller där med.

Kokbok eller Bakbok?

Te eller kaffe? Eller allra helst espresso då.

Rött eller vitt? Vin – rött. Inrednings/klädfärg – vitt..

Boklördag eller ViLäser?

Man Booker Prize eller Augustpriset?

 
1 kommentar

Publicerat av på 6 september, 2011 i Böcker & läsning, Bloggning

 

Ett svar till “20 snabba

  1. enligt O

    6 september, 2011 at 15:38

    Morgonpigg är ett ord som jag knappt förstår. Som tur är vaknar maken tidigt och håller ett öga på barnen. Tyvärr blir då mycket av min ensamtid i sovande tillstånd, men det får vara så. Får jag inte sova blir jag inte trevlig. Kör nog rött både på färg och vin.

     

Kommentera

