RSS

”A Season of Eden” av J. M. Warwick

25 Sep

För ett tag sedan skickade jag iväg ett mail och vann en bok på engelska av Maria på Unga vuxna. Eftersom jag inte kunde välja blande de böcker hon lottade ut fick hon välja, och hon valde att skicka mig ”A Season of Eden”. Bra val, Maria!

Eden har valt körsång som tillval under sitt sista skolår eftersom det är ett enkelt sätt att få ett högt betyg. Vad hon inte förutsett är att Mr. Christian, läraren, är bland det snyggaste som går i ett par skor och att hon, liksom flera andra av tjejerna i kören, blir förälskad i honom. Upp över öronen förälskad, helt såld, besatt. Och Eden är van att få som hon vill…

Förbjuden kärlek, tonårstankar, lättsam engelska – helt och hållet vad jag behövde de här småruggiga kvällarna! Tack, Maria!! Du kan du!

Och att omslaget är så snyggt att man bara vill bära med sig boken hela tiden gör ju inte saken sämre. 🙂

 
2 kommentarer

Publicerat av på 25 september, 2011 i Böcker & läsning, Bokrecensioner, Ungdomsböcker

 

Etiketter: ,

2 svar till “”A Season of Eden” av J. M. Warwick

  1. Maria

    25 september, 2011 at 18:39

    Sicken tur att jag valde rätt!
    Definitivt en framsida man kan ha utåt i bokhyllan 🙂

     
    • TinaO

      26 september, 2011 at 21:57

      Ja, fast jag vet ju i och för sig inte hur den andra är! 😀
      Men nog är framsidan läcker, alltid.

      Tusen tack igen!!

       

Kommentera

