RSS

Dagsarkiv: 26 september, 2011

I väntan på Theorin

Sitter hemma med allt vad det innebär – inga nya böcker i händerna, inga boksamtal med barn, ungdomar och vuxna, men massor med bloggkoll och bokabstinens. Läser Ali Smith och sneglar på söta pojkar, men vill ändå ha … något annat.

Alltså går jag loss på e-lib igen.

Poes ”Den svarta katten” har jag läst för längelänge sen, skadar ju inte att ta en gång till. Eller varför inte på engelska? Eller både och?

Hittar en novell av Magnus Nordin, ”Hemhjälp sökes”, jag brukar ju gilla hans böcker jag, varför inte testa en novell?

Fast Johanna Nilssons nya ”Gå din väg men stanna” står ju på Vill läsa-listan, men det gör även Jonas Karlssons nya novellsamling ”Spelreglerna”.

Hm. Lutar åt novell-tema, tycker jag.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 26 september, 2011 i Böcker & läsning, E-böcker