RSS

Mot nya mål! (Och belöningar)

08 Jan

Trots sjukskrivning (eller kanske just för att jag är det?) har jag kommit igång skitbra med tränandet under höstmånaderna. I november gjorde jag en liten koll bakåt, och det känns som en bra start på det nya året att göra detsamma igen. Få vad som hänt lite svart på vitt, liksom.

Antal träningsminuter under den första veckan i januari är knappt hälften (238 min) av vad jag låg på i början av november. Jag har nästan inte varit ute och prommat någonting, och konditionspassen har också lyst med sin frånvaro under senaste veckorna, varför jag bara kommit upp i en dryg mil (12,1 km) i det mätbara avståndet.

Vikterna i gymet har ökat lite grann, men inte så där att man hoppar jämfota av glädje, upp ca 30 kg (368,5 kg) per helkroppsträning.

Alltså. Dags att ge mig själv en spark i rumpan och sätta upp några utmaningar!

1. Promandet: jag vill komma igång med mina morgonsvängar igen, och siktar därför på att gå minst 3 timmar per vecka. Det motsvarar en morgonsväng per dag, eller fyra ”normalpromar”, och jag gör en uppföljning om fyra veckor. Belöning får klickas hem om jag fixar det.

2. Konditionspass: två pass i veckan, ett hemma och ett på gym. Jag gör en uppföljning om åtta veckor och då bör jag ha kommit upp i minst 60 km, och ska utan problem springa fem km under trettio minuter. Även här finns en belöning att klicka hem.

3. I gymet: här behöver jag verkligen ta i mer! Jag fegar lite och kör länge på samma vikt, även fast jag utan problem skulle kunna öka lite. Jag ska våga laborera lite mera, öka på och jobba med riktigt tunga vikter på en ny övning varje gång. Målet är att öka på helkroppsträningsvikten med 60 kg på fyra månader, uppföljning gör jag i mitten av maj, efter 18 veckor. Belöningen då är tusen spänn på Adlibris inför sommaren.

Nu jämarns!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 8 januari, 2012 i Barajag, Träning

 

3 svar till “Mot nya mål! (Och belöningar)

  1. Leah Alexandra

    8 januari, 2012 at 10:21

    Lycka till! En sådan BookBook hade varit en dröm!

    Jag är glad över att jag får en timmes promenad ”gratis” per dag när jag pendlar till jobbet. För det mesta brukar jag köra en promenad på 30 minuter under lunchen också. När det är varmare är det extra härligt för då kan jag promenera och läsa samtidigt. Dock är jag sämst på att gå på gym.

     
    • TinaO

      8 januari, 2012 at 13:34

      Ja, jobbpendlingsprom är inte att förakta. Brukar få till 30-40 min per dag då, men nu blir ju inte det av. Däremot gillar jag ju att gå och lyssna på böcker, och då spelar temperaturen ingen som helst roll! 🙂

       
      • Leah Alexandra

        9 januari, 2012 at 14:10

        Jag får ha det som en utmaning snart: lära mig lyssna på böcker. I varje fall nu när det är mörkt och kallt och man ingenting ser och händerna inte vill lämna jackfickorna.

         

Kommentera

