RSS

Varm och glad går jag den steniga vägen fram

25 Feb

Är så där småtöntigt nöjd över mig själv igen.

Med tanke på att jag helt ärligt inte hållit i en virknål sen jag slutade sexan och fick välja mellan textil- och träslöjd så är det inte så illa eller hur?!

Så nej, jag sitter faktiskt inte med näsan i en bok hela dagarna! 🙂

(Mina vinterkompisar mr Snösläde och paret Sorel.)

(Dagens terapiarbete.)

Den steniga vägen då? Nej, det är inte den fascinerande vägbeläggningen på Smed-Anders väg jag menar.

Lagom omgjort recept, och de är som godast när de fått stå till sig en dag. Vilket betyder idag, eftersom jag gjorde dem igår. 🙂

Grovhacka drygt 2 dl cashewnötter och klippa 10 Käck i mindre bitar. Lägg undan lite till garnering. Koka ihop 2 dl grädde, 4 dl socker och 100 g smör i ca 5 min. Ta kastrullen från värmen och rör ner 200 g mörk bakchoklad. Blanda ner nötterna och rör snabbt ner 2 dl minimashmallows och Käckbitarna. Blanda inte för länge, då smälter marshmallowsen. Häll upp i en form och strö över resten av nötterna och Käcken och släng på en näve marshmallows också.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 25 februari, 2012 i Barajag, Recept

 

3 svar till “Varm och glad går jag den steniga vägen fram

  1. Barilla

    25 februari, 2012 at 20:53

    Vad Du kan! 😀

     
    • TinaO

      26 februari, 2012 at 12:47

      Aaaah… visst är jag duktig!! 😀

       
  2. lindasteen

    25 februari, 2012 at 16:27

    Men snyggt Tina! Jag har en i OS-färgerna och en i rosa och grått, men jag brukar tvinga en god vän att virka:)

     

Kommentera

