RSS

Kort kort om HG

31 Mar

Söta Fröken Fräken har satt några av de tankar hon hade när hon sett Hunger Games på pränt. Jag hade också en massa saker jag fastnade för, men jag gör det lite kortare och väljer att bara fokusera på karaktärer och skådespelare:

1. Jennifer Lawrence som Katniss är verkligen helt rätt.

2. Effie Trinket är precis lika jobbig i filmen som i boken. Eller, hon är nog till och med värre i filmen.

3. Woody Harrelson som Haymitch?! Yeajjjj!!!!

Men sen. Alltså, hur tänkte ni där?!

4. Professor Dumbledore som diktator? Nä, det funkar inte. (Jag tycker det skulle ha varit Snape istället, jag.)

 
1 kommentar

Publicerat av på 31 mars, 2012 i Betraktelser, Ungdomsböcker

 

Ett svar till “Kort kort om HG

  1. Anneli

    1 april, 2012 at 14:42

    Woody Harrelson som Haymitch? Nej nej! han ska vara äldre, slitnare mer rödnäst. Men det blev ju trevligare så här 😉

     

Kommentera

