RSS

Förlåt om jag har spammat dig

02 Jul

De senaste dagarna har jag hållit på med gamla inlägg, putsat lite text, fnizzat på bilder, lagt till kategorier och etiketter. Av någon anledning har då de inläggen publicerats igen, alltså inte bara uppdaterats, och därför har länkar gått ut till både höger och vänster.

Vissa har fått tjugo inlägg om dagen i sitt rss-flöde, mina tweets har ökat lavinartat och mina stackars fb-vänner har överösts med länkar från wp.me. Jag vet inte riktigt varför det blivit så, eftersom det aldrig har hänt förut när jag gjort uppdateringar, men det verkar som att det har med de inlägg jag importerat från blogg.se att göra.

Så förlåt om jag spammat dig med länkar, det var inte meningen. 🙂

Och tack till Bokdivisionen som berättade att det även gällde rss-flödet, och inte bara twitter och fejjan som jag trodde.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 2 juli, 2012 i Bloggning

 

3 svar till “Förlåt om jag har spammat dig

  1. Carolina

    2 juli, 2012 at 11:46

    Haha, vad bra att du skrev det här! Ja, jag har fått mängder och åter mängder av dina recensioner i mitt flöde och känt mig helt stressad av din produktivitet. Oj! tänkte jag, hon måtte ha gått på semester och haft massvis med halvfärdigt att avsluta och oj! vad duktig hon är och oj! vad jag känner trycket här nu. Men sen läste jag några inlägg och såg att det var från i höstas och julas och så och kände mig lite lugnare.

     
    • TinaO

      2 juli, 2012 at 12:55

      Haha, kul att det kunde uppfattas så också, det hade jag ingen tanke på. *host, host* Jodå, man läser ju en tjugo, trettio böcker i månaden…. 😉

      Men de var från i höstas och julas alltså? Då spricker min teori om att det är de gamla importerade inläggen från blogg.se och jävlas. Aja, jag lovar härmed på heder och Hemsöborna att inte uppdatera några fler inlägg på ett bra tag. Nu ska det bara läsas under resten av sommarledigheten!

       
      • Carolina

        2 juli, 2012 at 13:07

        ”På heder och Hemsöborna”…. : D

         

Kommentera

