RSS

Tre på tre

10 Aug

Den senaste veckan är det många bokbloggar som har hoppat på Pocketlovers utmaning Tre på tre. Det är en enkel och lättsam liten utmaning där man väljer tre titlar helt fritt – en trilogi, tre böcker av samma författare, tre böcker i samma genre, tre böcker från samma land, tre som börjar på samma bokstav… och de tre böcker man väljer ska läsas på tre månader. Tre på tre, alltså. Utmaningen börjar första september och slutar sista november.

Ah, inte kan jag låta bli det här! Men istället för att påbörja en helt ny utmaning gör jag det enkelt för mig och plockar mina tre från Kill hyllvärmare-högen. Alltså ska jag under de kommande tre månaderna läsa:

1. Donnar Tartts ”Den hemliga historien”
2. Nawal El Saadawis ”Den stulna romanen”
3. Susanna Clarkes “Jonathan Strange & Mr Norrell”

Nu vore det väl själva den om det inte…

20120810-142531.jpg

 
2 kommentarer

Publicerat av på 10 augusti, 2012 i Böcker & läsning, Läsutmaning, Tre på tre

 

2 svar till “Tre på tre

  1. Tess

    10 augusti, 2012 at 22:09

    Jag vill verkligen läsa alla tre – JS & MrN har jag försökt med ett par gånger men kommer inte förbi första sidorna. Superkul val!

     
    • TinaO

      11 augusti, 2012 at 08:16

      He, det längsta jag kommit med någon av de tre är att jag plockat dem ur bokhyllan och lagt dem på nattdulsbordet… 😉

       

Kommentera

