RSS

En smakebit på søndag – “Sommar för evigt”

12 Aug

Söndag och dags för en smakebit igen! Om du inte vet vad smakebit på søndag är tycker jag att du ska kolla in Flukten fra virkeligheten. Där hittar du varje söndag massor med smakebitar, på svenska, norska och engelska.

Dagens smakebit kommer från Sommartriologin, den serie ungdomsböcker jag precis har avslutat, skrivna av Jenny Han:

Jag har bara varit förälskad i två killar i mitt liv, bägge med efternamnet Fisher. Conrad var den förste, och honom var jag så kär i som man egentligen bara är första gången. Det är den sortens kärlek som inte vet bättre och som inte vill veta bättre, den kärlek som gör en snurrig, dum i huvudet, galen. Den sortens kärlek upplever man bara en gång.
Och så var det Jeremiah. När jag tittade på Jeremiah såg jag dåtid, nutid och framtid. Han kände inte bara den tjej jag hade varit utan också den jag var nu, och han tyckte om mig ändå.
Mina två stora kärlekar. Jag har nog alltid vetat att jag skulle få efternamnet Fisher en dag. Men inte kunde jag ana att det var så här det skulle gå till.

 
 

9 svar till “En smakebit på søndag – “Sommar för evigt”

  1. Mari - Flukten fra virkeligheten -en bokblogg

    12 augusti, 2012 at 20:27

    Jeg har hørt at denne trilogien er veldig fin. Smakebiten var helt herlig!

     
  2. Julie

    12 augusti, 2012 at 18:23

    Denne er nok fin. Ga den bort i gave til lillesøsteren til kjæresten min. Tror hun likte den. Takk for smakebiten, og ha en fin dag videre. 🙂

     
  3. Åslaug

    12 augusti, 2012 at 16:25

    Takk for smakebiten. Bok om kjærlighet og ungdom. Tror jeg trenger noe sånt nå, etter mange bøker med triste skjebner.

     
  4. Gråbekka

    12 augusti, 2012 at 15:48

    Takk for flott smakebiten!:) Jeg vil som Monika vite mer hva som skjer:)

    Ha en fin søndag!:)

     
  5. astridterese

    12 augusti, 2012 at 15:19

    En fin smakebit. Det var en vakker tittel og et vakkert cover på denne boken, det var som den fristet litt 🙂
    Ha en riktig fin søndag!

     
  6. Ann Kristin (@askine09)

    12 augusti, 2012 at 14:16

    Fin smakebit som frister til videre lesing. 🙂

     
  7. Beathe Solberg

    12 augusti, 2012 at 13:15

    Tusen takk for fin smakebit:-) Virker som en fin bok dette og den er herved notert ned. Ha en fin Søndag videre:-)

     
  8. Melusine

    12 augusti, 2012 at 11:34

    Virker som en fin historie!
    Ha en fin søndag 🙂

     
  9. Monika

    12 augusti, 2012 at 11:26

    Spännande smakbit! Jag vill veta hur det gick till 🙂

     

Kommentera

