RSS

Bokbloggsjerka 24-27 augusti

26 Aug

Har du ett genuint intresse för böcker? Bloggar du om böcker/litteratur/författare? Eller skriver du kanske ett och annat inlägg som har med ovanstående att göra? Häng med i Bokbloggsjerkan!

Gör så här:
1. Skriv in urlen till ditt inlägg om ”jerkan” i kommentarsfältet hos Annika så att vi lätt hittar till ditt inlägg.
2. Besök andra bloggar genom att klicka på deras jerkainlägg. Hitta nya bloggar, prata om böcker eller skryt upp dina favoritförfattare.
3. Sprid information om jerkan så att så många som möjligt hittar den. Ju fler vi blir desto fler nya bokbloggar kommer vi att hitta under resans gång.
4. Besvara följande fråga (det blir en ny fråga varje vecka!):

Vilka böcker önskar du att du ännu inte hade läst? 

Det finns naturligtvis en hel del urusla läsupplevelser som platsar här, men jag skippar dem och går istället på de läsupplevelser som varit snudd på överjordiskt bra.

Jag har den egenheten att om jag läser en riktigt, riktigt bra bok som jag själv äger, då kan jag faktiskt avsluta läsningen när som helst i boken. Just för att få ha den där underbara läsupplevelsen kvar. Två böcker som jag gjort så med är ”Tisdagarna med Morrie” och ”En halv gul sol”. De böckerna har jag kvar, de står i bokhyllan och väntar på mig, väntar på att jag än en gång ska ta ner dem, påbörja läsningen och kanske läsa klart. Men bara kanske.

Men när det handlar om böcker som jag läst klart kommer jag faktiskt bara på en enda bok som jag önskar att jag hade oläst. Det är också en av de få böcker som jag vet att jag kommer läsa om: ”Patient 67”. Kommentarer överflödiga. *mysryser*

 
9 kommentarer

Publicerat av på 26 augusti, 2012 i Böcker & läsning, Bokbloggsjerka

 

9 svar till “Bokbloggsjerka 24-27 augusti

  1. Det skulle kunna hända dig - en e-bok av Jack A

    27 augusti, 2012 at 13:30

    Älskar också Tisdagarna med Morrie! Den är verkligen berörande. En halv gul sol har jag inte läst. Blev sugen på att kolla upp den nu!

    Patient 67 är också fantastiskt bra trots att jag normalt inte läser så mycket spänningslitteratur.

     
  2. annelie

    26 augusti, 2012 at 13:22

    Nu är det så många som sagt patient 67 att jag nog måste läsa den snart (för visst är det shutter island?) trots att jag spoilat för mig själv genom att se filmen :p

     
    • TinaO

      26 augusti, 2012 at 20:45

      Ja, läs den! Även om filmen är boken väldigt trogen är det så mycket mer som kommer fram där. Jag tror inte du kommer bli besviken.

       
  3. ladywindermere83

    26 augusti, 2012 at 11:39

    Jag hade inte kunnat sluta tänka på boken som står i hyllan och väntar på mig. Men det är ju också en del av den förlängda läsupplevelsen, kan jag tänka mig! 🙂

     
    • TinaO

      26 augusti, 2012 at 20:45

      Exakt. Att få gå och snegla lite, plocka fram, bläddra, läsa ett stycke och sen tänka att ”nej, inte nu”…

       
      • ladywindermere83

        27 augusti, 2012 at 16:42

        Önskar jag hade samma självbehärskning som du, men jag är en sån som slukar fortast möjligt. 🙂

         
  4. Vargnatts bokhylla

    26 augusti, 2012 at 11:21

    Jag skulle nog aldrig kunna sätta tillbaka en bra bok 😀 Det vore för svårt för mig! Jag håller med om Patient 67, den var riktigt bra 🙂

     
  5. C.R.M. Nilsson

    26 augusti, 2012 at 10:35

    Jag skulle nog aldrig klara av att sätta tillbaka en bok som jag tycker är bra, även om det skulle förlänga läsupplevelsen. Jag gör snarare tvärtom – innan jag vet ordet av har jag suttit och sträckläst i fyra timmar och är på sista sidan 😄

     
  6. Monika

    26 augusti, 2012 at 09:38

    Det var ju en lite speciell egenhet… att sluta läsa och sätta tillbaka boken i hyllan för att boken är bra 🙂

     

Kommentera

