RSS

Utmaning: Har du…?

09 Okt

Jag hittade en rolig utmaning hos Annika, en som absolut inte behöver någon större betänketid och som jag så klart inte kan låta bli. Den är enkel som få, det enda man behöver göra är att sätta ett kryss där man känner igen sig.

Jag har…
() Ljugit i en recension för jag vet att förlaget/författaren läser recensionen.
(x) Fått recensionsexemplar
() och inte skrivit om boken på bloggen
() Sagt att jag inte har läst en bok jag har läst.
() Sagt att jag har läst en bok, jag egentligen inte läst.
() Tjänat något på min blogg
() Har fått elaka kommentarer.
() Blivit stressad av att blogga.
() Tänkt sluta blogga.
(x) Hållit det hemligt att jag har en blogg.
() Gjort saker IRL som jag inte hade fått göra utan bloggen.
(x) Haft andra bloggar.
() Gjort min design på bloggen själv.
() Betalat för något till bloggen.
(x) Läst en speciell bok bara för bloggens skull.
() Träffat en annan bokbloggare.

Inte många kryss där inte. Mest nöjd är jag nog över att jag faktiskt aldrig fått elaka kommentarer, jag tycker det finns så mycket kärlek bland bokbloggare men jag förstår väl ändå att det finns. Däremot blir jag lite nyfiken på vad man skulle ha fått göra IRL som man inte fått utan bloggen? Och så tycker jag att det är lite tråkigt att jag inte träffad något annan bokbloggare. Ibland kan jag verkligen tycka att Ö-vik är lite avsides. *fnys*

 
4 kommentarer

Publicerat av på 9 oktober, 2012 i Bloggning

 

4 svar till “Utmaning: Har du…?

  1. Sincerely Johanna

    9 oktober, 2012 at 15:29

    Att hålla bloggen hemlig gör jag också. Mina vänner vet att jag bloggar men inte vad bloggen heter. Känns okej att personer jag inte känner läser men inte vänner av någon konstig anledning.

     
    • TinaO

      9 oktober, 2012 at 16:39

      Jo, visst kan det vara så. Numera vet nog alla i min omgivning att jag bloggar, och det gör mig heller ingenting. Men ett tag i bloggens början var jag ganska privat, och då var det inget jag pratade så mycket om. Det viktigaste var att mamma visste. 😀

       
  2. bokdivisionen

    9 oktober, 2012 at 12:48

    Nä, elaka kommentarer har jag också sluppit som tur är. Men de kanske kommer? Jag är ändå ganska färsk. För att besvara din undran så kan det ju t.ex. vara inbjudningar till events, releasefester och dyl. Jag har fått några sådana men inte lyckats gå en enda gång då de krockat med arbetstider eller privatliv. Fast genom barnboksprat har jag deltagit i en intressant debattkväll om högläsning för barn!

     
    • TinaO

      9 oktober, 2012 at 16:37

      Ah, så klart. Nu känner jag mig ännu längre bort från bokbloggarcentrum. 😉

       

Kommentera

