RSS

Bokbloggsjerka 2 – 5 november

03 Nov

Har du ett genuint intresse för böcker? Bloggar du om böcker/litteratur/författare? Eller skriver du kanske ett och annat inlägg som har med ovanstående att göra? Häng med i Bokbloggsjerkan!

Gör så här:

1. Skriv in urlen till ditt inlägg om ”jerkan” i kommentarsfältet hos Annika så att vi lätt hittar till ditt inlägg. (Det är alltså inte adressen till din bloggs huvudsida som ska skrivas in här).
2.  Besök andra bloggar genom att klicka på deras ”jerka”inlägg. Hitta nya bloggar att följa. Skaffa nya vänner. Prata om böcker. Skryt upp dina favoritförfattare. Ha kul!
3.  Sprid information om jerkan så att så många som möjligt hittar hit och kan dela med sig. Ju fler vi blir desto fler nya bokbloggar kommer vi att hitta under resans gång.
4. Besvara följande fråga i ditt inlägg (det blir en ny fråga varje vecka!):

Veckans fråga lyder kort och gott: vad ska du ägna dig åt för bokliga aktiviteter under Halloween helgen?

He, jag ska läsa ungdomsböcker. Förhoppningen är att jag ska hinna fyra eller fem till på tisdag när vi har inköpsmöte av bokpratsböcker på biblioteket. Sen är tanken också att jag ska avsluta en chic lit och äntligen få ta tag i min Tre på tre-utmaningen igen. Men det får nog vänta till efter mötet, är jag rädd.

 
9 kommentarer

Publicerat av på 3 november, 2012 i Böcker & läsning, Bokbloggsjerka

 

9 svar till “Bokbloggsjerka 2 – 5 november

  1. Liz

    4 november, 2012 at 08:37

    Vad kul med ungdomsböcker 🙂 Hoppas att du hinner läsa alla till på tisdag 🙂

     
  2. bokdivisionen

    4 november, 2012 at 00:10

    Jag har ett par ungdomsböcker kvar som jag utmanat mig själv att läsa men jag börjar misstänka att de inte kommer att prioriteras innan årets slut. Å andra sidan har jag läst flera stycken som jag inte hade planerat så det kanske går på jämt ut ändå!

     
    • TinaO

      4 november, 2012 at 08:07

      Det blir ju lätt så – man tänker ett och gör ett annat… 😉

       
  3. Sara Pepparkaka

    3 november, 2012 at 20:54

    Hoppas ni tar bra beslut sen om vad som ska skaffas till biblioteket!

     
  4. kajsalisasblogg

    3 november, 2012 at 17:58

    Skall ju vara något med skräcktema den här helgen, fattas bara annat.

     
  5. Monika

    3 november, 2012 at 17:48

    Ungdomsböcker är underskattat av vuxna bokläsare, tycker jag 🙂

     
  6. Vargnatts bokhylla

    3 november, 2012 at 16:51

    Ungdomsböcker låter som en trevlig sysselsättning! 🙂

     
  7. C.R.M. Nilsson

    3 november, 2012 at 15:08

    Oj, du har då att göra nu i helgen! Låter trevligt att få dyka ned i läsandet på det viset 🙂

     
  8. Chicken

    3 november, 2012 at 13:13

    Heh, låter trevlig med en ungdomsbokshelg! ^^ Lycka till med ditt möte!

     

Kommentera

