RSS

Bokutmaningsstressad

09 Nov

Gah!! Här har man i godan ro lagt allt krut på ungdomsböcker de senaste veckorna, och nu kommer Fiktiviteter med en försynt liten fråga som vänder upp och ner på den läsro jag lagt mig till med:

Hur går det för er med allehanda utmaningar?

En snabb titt på bokutmaningarna och jag känner kallsvetten bryta fram. Kill hyllvärmare har jag ju hela året på mig med, men värre är det med Tre på tre. Den slutar sista november, och jag har två av mina tre böcker kvar. Två tegelstenar. Och i helgen åker jag till mor och far, där det sällan brukar bli särskilt mycket läsning, och med mig har jag – läsplattan. Ingen av tegelstenarna. Bra där, Tina.

Är det någon mer som känner bokutmaningsstressen komma?

(Självklart har jag med mig en ungdomsbok från biblioteket också. Utifall att, liksom.)

 

6 svar till “Bokutmaningsstressad

  1. Sincerely Johanna

    12 november, 2012 at 22:13

    Jag la ner tre-på-tre utmaningen jag skulle inte ha hunnit läsa böckerna då jag fick en så dålig start och hamnade efter och satsar nu bara på de Augustpris-nominerade barn-och ungdomsböckerna.

     
    • TinaO

      13 november, 2012 at 10:57

      Ah, det låter ju betydligt roligare! Och det är klart att jag sneglar på Augustnomineringarna också. Men det ena behöver väl inte utesluta det andra, eller…? 😉

       
  2. Tess

    12 november, 2012 at 18:49

    Men man ska ju vara ambitiös eller … 😉

     
  3. Lottens Bokblogg

    11 november, 2012 at 19:59

    Jag ligger hyfsat bra till, men det är väl det här med Hyllvärmare som stressar mest…

     
  4. feministbrud

    9 november, 2012 at 12:38

    Jag gav mig själv en egen utmaning innan jag hittade alla andra fantastiska bokbloggare därute och det var att läsa fem hyllvärmare, fem från lite udda länder och fem av hot shot-feminister jag inte läst förut. De två sista kommer jag att klara, men den första är svårast. Och tråkigast 😉

     
    • TinaO

      9 november, 2012 at 22:30

      Jo, det finns ju ofta en anledning till att de där böckerna platsar på en kill hyllvärmare-lista. 🙂

      Hot shot-feminister låter kul och spännande!

       

Kommentera

