RSS

Allt jag säger är lögn

18 Nov

Man kan tro att jag tappat bort bloggandet ett tag, men nej, nej, så är det absolut inte!

Istället har jag haft ett sedan länge planerat och helt frivilligt blogguppehåll där jag vidgat mina vyer, hämtat inspiration i en miljö långt ifrån den grå och blöta novemberyllefilten som omger oss här i lilla Svedala, och, som en sann bokbloggare, läst massor! Mångsidade romaner som utforskar det mänskliga psyket, snabba och helt galna ungdomsromaner, djupodlade engelska klassiker och självfallet, nobelpristagaren Yo Man. Så mycket har jag läst under den här veckan att jag inte vet hur jag ska kunna förmedla allt!

Åh, denna inspiration, denna läslust, denna vilja att förkovra mig och delta i diskussioner, följa upp trådar och hitta nya infallsvinklar! Som nu, när James Joyce och hans Odysseus kallar på mig.

Pax vobiscum.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 18 november, 2012 i Barajag

 

3 svar till “Allt jag säger är lögn

  1. Sincerely Johanna

    19 november, 2012 at 23:38

    Jag har också haft lite av en bloggpaus under två veckor men inte alls läst mycket tyvärr. Riktigt avis på dig och hoppas att min ledighet i jul kommer bjuda på massor av ostörd lästid.

     
    • TinaO

      20 november, 2012 at 10:19

      Men, som sagt. Allt jag säger är lögn…

      Jag hoppas dock att jag hittar tillbaka till läslusten snart, det är lite tärande att inte ens vilja läsa en bok.

       
      • Sincerely Johanna

        20 november, 2012 at 21:50

        Hehe ja just det. Skulle ta det du säger bokstavligt. Men då blir det kanske lika mycket (läs lite) läst för oss både nu då.

         

Kommentera

