RSS

Fler listor på g

08 Dec

Som så många andra bokbloggare skriver jag inte bara om böckerna här, utan jag sparar dem (så klart) också i en lista över årets lästa böcker. Här på bloggen har jag funnits i ett och ett halvt år, och under den tiden har jag i stort sett bloggat om allt jag läst. Före det bloggade jag en kortkort tid på blogger och i några år på blogg.se. Där var det lite mer spretigt, och jag bloggade egentligen bara om de böcker jag tyckte var värda att komma ihåg. Därför blir jag nästan barnsligt glad när jag hittade igen en läsdagbok från 2005-2008! Superkul ju! Ska bums lägga upp de titlarna i läst-listorna!

20121208-135730.jpg

H-hrm. Bara måste få skryta lite med mina nya hörlurar ocskå. Jag vann dem hos Lilla Gumman och det är ett himla bra ljud i dem! Dessutom sitter de så skönt att jag flera gånger glömt bort att jag har dem på mig. Det enda som är lite synd är att de inte har mikrofon och sladdkontroll, så jag har dem bara hemma. Från House of Marley.

 
6 kommentarer

Publicerat av på 8 december, 2012 i Barajag, Böcker & läsning

 

6 svar till “Fler listor på g

  1. Sincerely Johanna

    10 december, 2012 at 22:14

    Det är så roligt att läsa vad jag tyckte om böcker jag läst för ett bra tag sedan och kanske inte kommer ihåg vad jag tyckte om dem. Så jag förstår att du blev glad att hitta den där läsdagboken.

     
  2. Maria

    9 december, 2012 at 16:26

    Förstår att det var kul att hitta läsdagboken! När man kan se titel och datum och knyta till en tid, plats och känsla. Ibland minns man så tydligt och andra gånger inte alls, varken handling eller något annat.
    Jag har, efter tretton år, blivit så van vid att alltid skriva upp så jag kan inte tänka mig att inte göra det längre. Men i början skrev jag av någon anledning inte upp böcker jag läste i skolsammanhang så därför vet jag till exempel inte exakt när jag läste de första Harry Potter-böckerna vilket är trist.
    Min mormor har fört läsdagbok i decennier och det är verkligen en skatt att titta i.

     
    • TinaO

      11 december, 2012 at 10:53

      Jo, visst är det så att man kan få en känsla av omgivningen bara genom att se en titel eller minnas en handling. Och andra titlar minns jag överhuvudtaget inte att jag läst! Det är nästan det roligaste.

      Vad roligt att hitta mormors läsdagböcker! Snacka om att det vore en guldgruva för en idéhistoriker.

       
  3. Monika

    9 december, 2012 at 08:46

    De där listorna är verkligen guld värda. Jag har listor sedan 1991, där jag skrivit upp vilken bok och när jag läste den och runt 1984-1985 har jag listor på vilka böcker jag läst, men inte när. Det är jag lite ledsen över, men jag är så glad över det jag har🙂

     
    • TinaO

      9 december, 2012 at 19:04

      Jisses! Det är ju mer än tjugor år! Cooooolt!!!!🙂

       
      • Monika

        10 december, 2012 at 17:39

        Nu, efter jag börjat bokblogga, har jag förstått att det är en skatt jag sitter på🙂 Innan var det bara kul att veta vilka böcker jag läst och när.

         

Kommentera

