RSS

Ett annat sätt att använda böcker

19 Dec

Jag har ju haft förmånen att under det senaste halvåret haft en arbetsplats med mycket kreativitet, härlig miljö och fantastiskt varma människor. (Och spännande lokaler.) Häromdagen stod pyssel på dagordningen, och ett av de material som erbjöds var utrangerade böcker från ett bibliotek som stängde långt innan jag blev färdig bibliotekarie.

20121218-211113.jpg

Jag tror att Erik Gustaf Geijer skulle bli glad om han visste att hans brev till hustrun Anna Lisa fått nytt liv som julstjärna.😉

 
3 kommentarer

Publicerat av på 19 december, 2012 i Barajag, Böcker & läsning, Jobbet, Pyssel

 

3 svar till “Ett annat sätt att använda böcker

  1. TidningsIda

    19 december, 2012 at 20:09

    Jag har stjärnor gjorda av tidningspapper i min gran. Dock inte gjorda själv, så jag skulle också gärna vilja veta hur ni har gjort dem🙂

     
  2. Sincerely Johanna

    19 december, 2012 at 15:17

    Jag skulle vilja göra den. Finns det en beskrivning jag kan leta upp?

     
    • TinaO

      19 december, 2012 at 15:35

      Det vet jag inte, jag kan kolla med pysselkollegan. Annars kan jag försöka göra en själv.

       

Kommentera

