RSS

2012 års topplista

02 Jan

Detta bildspel kräver JavaScript.

Årets bästa barnbok:
”Skuggan i väggen” av Kerstin Lundberg Hahn

Årets bästa deckare/spänningsroman:
”Judaskyssen” av Anna Grue

Årets bästa e-bok:
”Jag är Zlatan” av Zlatan Ibrahimovic & David Lagercrantz

Årets bästa fackbok:
”Hög på Hus” av Alexander Norén

Årets bästa klassiker:
“Stolthet och fördom” av Jane Austen

Årets bästa novellsamling:
”Spelreglerna” av Jonas Karlsson

Årets bästa självbiografi:
”It’s so easy (och andra lögner)” av Duff McKagan

Årets bästa svenska:
”Jag älskar dig inte” av Christina Stielli

Årets bästa ungdomsbok:
”Sjutton år och skitsnygg” av Emma Granholm

Årets bästa utomeuropeiska:
“Torsdagsänkorna” av Claudia Piñeiro

Och slutligen:

Årets bästa bok, alla kategorier:
”Stål” av Silvia Avallone

"Stål" av Silvia Avallone

 

2 svar till “2012 års topplista

  1. Sincerely Johanna

    3 januari, 2013 at 22:27

    Jag älskar dig inte läste jag och en bokcirkel när den precis kommit ut. Jag minns att alla utom jag hatade mannen (minns inte vad han hette).

     
  2. Lottens Bokblogg

    2 januari, 2013 at 15:22

    Kul att läsa:-) Här fanns ju en del som jag läst och gillat också…

     

Kommentera

