RSS

Författarfemman 2013

05 Jan

Inspirerad av Malins bokblogg gör jag en egen författarfemma med författare som jag läst och verkligen gillat, men som jag av någon anledning glömmer bort lite i floden av alla andra, nya författare:

Majgull Axelsson
Kerstin Ekman
Michael Ende
Emma Granholm
Karin Johannisson
Stephen King
Johanna Nilsson
Lionel Shriver
Curtis Sittenfield
Carl-Johan Vallgren

Bland dessa tio ska jag läsa minst fem av dem under året, och jag är helt säker på att det kommer bli ett kärt återseende!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 5 januari, 2013 i Böcker & läsning, Författarfemman, Läsutmaning

 

4 svar till “Författarfemman 2013

  1. *Malin*

    6 januari, 2013 at 18:10

    Vad kul, du har en hel del författare som är nya för mig som jag har tänkt testa på framöver. Framför allt Johanna Nilsson är ett namn som ofta dyket upp i mina tankar, men jag har fått för mig att jag inte skulle gilla henne. Men hon hyllas av så många så jag borde testa…

    Av Granholm har jag bara läst en bok, men skulle gärna läsa fler.

     
  2. Sincerely Johanna

    6 januari, 2013 at 13:31

    Johanna Nilsson är en av mina absoluta favoritförfattare. Har inte hunnit läsa hennes senaste ännu så jag kanske hakar på dig när du läser henne sen.

     
  3. Lottens Bokblogg

    5 januari, 2013 at 19:44

    Kul att du också hakade på. Om jag inte tar fel har vi två gemensamma…

     
    • TinaO

      5 januari, 2013 at 21:57

      Ja, jag såg det. Jag hade också funderingar på Arne Dahl, men nu blev det inte så. Annars är faktiskt sex av dina sådana som jag inte ens läst en bok av!

       

Kommentera

