RSS

Bokbloggsjerka 22 – 25 mars

23 Mar

Har du ett genuint intresse för böcker? Bloggar du om böcker/litteratur/författare? Eller skriver du kanske ett och annat inlägg som har med ovanstående att göra? Häng med i Bokbloggsjerkan!

Gör så här:
1. Skriv in urlen till ditt inlägg om ”jerkan” i kommentarsfältet hos Annika så att vi lätt hittar till ditt inlägg.
2. Besök andra bloggar genom att klicka på deras jerkainlägg. Hitta nya bloggar, prata om böcker eller skryt upp dina favoritförfattare.
3. Sprid information om jerkan så att så många som möjligt hittar den. Ju fler vi blir desto fler nya bokbloggar kommer vi att hitta under resans gång.
4. Besvara följande fråga (det blir en ny fråga varje vecka!):

Kan du ge exempel på en hyllad bok som du avskydde eller som du inte alls förstod dig på?

När den här frågan kommer upp brukar jag ju tjata om Anna Gavalda, men jag tänkte skippa det idag. Istället faller min röst på ”Divergent”, den där ungdomsboken som blivit beskriven som en blandning mellan ”Twilight” och ”Hungespelen”. Visst, den var okej, men verkligen inte mer. Den var inte tillräckligt spännande och jag fick ingen måste-fortsätta-läsa-nu-annars-blir-jag-galen-känsla. Den var mer av ett jaha och sen inget mer med det.

 
7 kommentarer

Publicerat av på 23 mars, 2013 i Böcker & läsning, Bokbloggsjerka

 

7 svar till “Bokbloggsjerka 22 – 25 mars

  1. Författardrömmar

    25 mars, 2013 at 17:07

    Den har jag inte läst än, men jag ska göra det.

     
  2. Henrik Johansson

    24 mars, 2013 at 20:28

    Inget jag läst!

     
  3. Sincerely Johanna

    24 mars, 2013 at 18:00

    Jag är rätt less på de där trilogierna med varulvar, unga som dödar varandra och olika dystopier och undrar vad grejen med dessa kassakor.

     
  4. Carro

    24 mars, 2013 at 17:03

    Har inte läst den, men det är det värsta som finns när böcker känns så , jaha, när man läser den.

     
  5. zoeyrush

    24 mars, 2013 at 10:18

    Den är på min att-läsa lista den också. Jag måste läsa första boken i alla fall och se om den verkligen lever upp till hypen, kanske inte alls då.

     
  6. 23 minuter

    24 mars, 2013 at 10:09

    Jag funderar på att läsa den, jag har hört så mycket bra om den… men då får helt enkelt inte ha allt för stora förhoppningar🙂

     
  7. Monika

    24 mars, 2013 at 09:24

    Aha, den har jag på min önskelista… nu får jag ta en funderare. Kanske ska man låna den i stället🙂

     

Kommentera

