RSS

Bloggkärlek av Sincerely Johanna

23 Apr

Liebster Blog AwardJag har verkligen haft en tokdip när det handlar om läsning, och då tappar även bloggen fart. Lägg sen till att jag jobbar betydligt mer än på väldigt länge och att jag då sitter med webbsidesbyggande, css och javascript nästan hela tiden – den hobbyn är alltså redan avklarad när jag kommer hem. Men så får man en Liebster Blog Award av finaste Johanna – åh, vad jag önskar att alla bloggare hade läsare som hon! Kärlek! Jag bockar och bugar, och här kommer mina svar:

Vad ville du bli när du var liten?
Ett tag var det flygvärdinna, men det la jag snabbt på hyllan eftersom jag var för kort. (Ehh?) När jag gick på högstadiet var jag helt övertygad om att jag ville bli högstadielärare och kämpade mig till att få praktisera hos en sexa, något som var väldigt, väldigt roligt, och väldigt, väldigt övertygande om att jag inte skulle bli lärare.

Vad är du idag?
Idag är jag bibliotekarie. Min anställning är på ett integrerat folk- och gymnasiebibliotek där jag träffar barn och unga i alla åldrar, den äldsta är strax över 80. Just nu är jag faktiskt tjänstledig och jobbar på stadsbiblioteket med att bland annat färdigställa kommunens nya bibliotekswebb.

Vart vill du helst resa?
Visst finns det saker och platser jag vill se och uppleva – Rom, Mayatemplen, Australiens röda klippor eller Tibet, men dit jag längtar allra mest just nu är där min yngste systerson är. 

Var ser du dig själv om fem år?
Förhoppningsvis på ungefär samma ställe som nu. Jag är kvar i Örnsköldsvik och jag jobbar fortfarande som bibliotekarie. Däremot hoppas jag väl att jag har utvecklats både mentalt och fysiskt till en TinaO2.0, typ. Åtminstone en betaversion borde vara ute till dess.😉

Rött eller vitt?
Jag dricker väldigt gärna rött vin, äter hellre rött kött än vitt (kyckling, alltså) och jag föredrar absolut att fortsätta färga håret, även om det inte längre går mot rött. Inredningsmässigt är det däremot vitt som gäller. I alla nyanser.

Sommar eller vinter?
Båda årstiderna har väl sina fina sidor, men jag föredrar ändå sommaren – cykla till jobbet, solskensfyllda kvällar, sova i hängmattan och få gräva lite i jorden.

Skog eller hav?
Nu när jag bor i Örnsköldsvik borde jag väl svara hav, men för mig finns bara skog. Är man uppvuxen i de jämtländska skogarna sätter det sina spår. Jag älskar vårt hus av bland annat den anledningen att vi har skogen till granne på baksidan. Det må vara mörkare än om det hade varit helt öppet, men det ger mig en känsla av sinnesro att stå vid diskbänken och låta blicken försvinna ut mellan stammarna.

Vad gör dig ledsen?
När människor far illa.

Vad är det bästa du vet?
Oj. Snacka om dagsformsfråga. Just idag svarar jag att hitta en påse egna jordgubbar i frysen och att känna hur kroppen svarar på en fysisk övning på ett nytt sätt.

Sen är det egentligen tänkt att jag ska skicka den här vidare, men eftersom den har snurrat runt en del under den här tiden jag varit bloggfrånvarande passar jag på det och uppmanar istället den som vill att haka på.

Och tack än en gång till Johanna – det är så sjukt peppande att få en sån respons av en läsare och medbloggare. ♥

 
2 kommentarer

Publicerat av på 23 april, 2013 i Barajag

 

2 svar till “Bloggkärlek av Sincerely Johanna

  1. Sincerely Johanna

    23 april, 2013 at 21:36

    Vad roligt att läsa dina svar och att få lära känna dig lite bättre. Och tusen tack för dina fina ord om mig. Tack detsamma!

     
  2. Carro

    23 april, 2013 at 20:38

    Rom kan jag verkligen rekommendera, hur fint som helst!🙂

     

Kommentera

