RSS

Fyller snart 1000!

07 Maj

I fjol fyllde TinaO-bloggen 1000 inlägg, och snart är det dags igen, för nu närmar jag mig faktiskt 1000 kommentarer! (Eftersom jag räknar bort mina egna.)

Det tycker jag är sjukt värt att fira, och därför gör jag det i sedvanlig bokbloggaranda – med utlottning av ett träningskit! Nä, jag skämtar bara, så klart är det en bok i potten! Den som lyckas bli kommentar 1000 vinner, och jag tycker att det är riktigt spännande – det är ju bara jag som vet hur många kommentarer som fattas…😉 Och jo, man får kommentera flera gånger, men inte på raken. Det måste komma minst en kommentar emellan, annars gills det inte.

Men för att veta vilken bok vill jag att du som har chans att vinna ger mig några hintar om vad du gillar, okej? Vi kör på den gamla klassiska ”antingen eller”:

  • Ljudbok eller ebok?
  • Bokmärke eller hundöra?
  • Varulv eller vampyr?
  • Rött te eller svart kaffe?
  • Skräck eller chick lit?
  • Kyckling eller fisk?
  • Vitt vin eller öl?
  • Skotska låglandet eller afrikanska savannen?
  • Elefant eller sibirisk tiger?
  • Djingis Kahn eller Che Guevara?

… och där någonstans känner jag att det här håller på att spåra ur, så jag nöjer mig med det. Rock on!

Ballons by Clarita

 
11 kommentarer

Publicerat av på 7 maj, 2013 i Barajag, Bloggning, Tävling

 

11 svar till “Fyller snart 1000!

  1. Lottens Bokblogg

    6 juni, 2013 at 10:13

    Tyst på bloggen. Hoppas allt är bra!

     
  2. Anna

    3 juni, 2013 at 08:24

    Jag gör också ett försök – med min första kommentar på din roliga blogg!
    Ljudbok
    Bokmärke
    Vampyr
    Rött te
    Skräck och chick lit
    Fisk
    Vitt vin
    Skotska låglandet (fast den var svår)
    Elefant
    Djingis Kahn

     
  3. Maria - unga vuxna

    25 maj, 2013 at 10:54

    Jag förstår att du med din bibliotekarieexpertis kan välja ut en passande vinst efter de där hintarna, men det kan väl aldrig skada med några mer bokrelaterade?

    Som sommar – internatskola – svensk samtidsroman – välskriven underhållningslitteratur – swoon – vuxenböcker från senaste åren jag verkligen borde läsa – inte Igelkottens elegans eller Hundraåringen.

    Lite extra hjälp alltså. OM det skulle behövas.

     
  4. violen

    22 maj, 2013 at 20:41

    Jag gör som Lotten, provar igen. Och jag har inte ändrat mig heller

     
  5. Lottens Bokblogg

    22 maj, 2013 at 19:42

    Jamen, jag provar igen;-) Fast samma svar som förra gången.
    Förresten ska jag vara med och ordna en deckarfestival i Sundsvall till hösten – kommer att skriva om det på bloggen. Och det får mig att tänka att vi borde göra ett nytt försök att träffas?

     
  6. Maria - unga vuxna

    22 maj, 2013 at 14:48

    1000! Jag vet att jag stått för åtminstone några av dem även om det var evigheter sen.

    ebok – bokmärke – varulv eller vampyr? DON’T DO THIS TO ME! (men faktiskt har jag både en varulvsbok och en vampyrbok på gång) – rött te – chick lit – kyckling – alkoholfritt vitt (annars fick jag hemgjord jordgubbssaft av en kompis och den smakar himmelskt) – skotska låglandet – elefant – Djingis (eftersom jag omedelbart får den där låten på hjärnan)

    Ser fram emot att hjälpa dig nå 2000 kommentarer!🙂

     
  7. violen

    19 maj, 2013 at 00:45

    •Ljudbok eller ebok? Ljudbok
    •Bokmärke eller hundöra? bokmärke
    •Varulv eller vampyr? vampyr
    •Rött te eller svart kaffe? svart kaffe
    •Skräck eller chick lit? chick lit, fattar inte det där med skräck
    •Kyckling eller fisk? båda men helst kyckling
    •Vitt vin eller öl? nykter så jag passar
    •Skotska låglandet eller afrikanska savannen? Skotska låglandet
    •Elefant eller sibirisk tiger? sibirisk tiger
    •Djingis Kahn eller Che Guevara? Che Guevara

     
  8. Jenny

    13 maj, 2013 at 13:42

    Länge sen sist jag kommenterade (ehm… vääldigt länge…) men bättre sällan än aldrig, eller vad det nu brukar heta!😉
    Ljudbok, utan tvekan!
    Bokmärke
    Vampyr
    Varken eller – vatten!
    Varken eller – deckare!
    Både och – fast mest kyckling
    Varken eller – ska det vara nåt med procent i, så får det bli Baileys
    Skotska låglandet
    Elefant
    Hm… Robin Hood?
    PS. Tror förresten jag måste haka på Kaosutmaningen, jag också – ser kul ut!

     
  9. Ewelina

    10 maj, 2013 at 14:25

    ljudbok eller ebok? ljudbok
    Bokmärke eller hundöra? bokmärke!
    Varulv eller vampyr? vampyr
    Rött te eller svart kaffe? Rött te
    Skräck eller chick-lit? Chick-lit
    Kyckling eller fisk? Kyckling
    Vitt vin eller öl? Inget (dricker inte)
    Skotska låglandet eller afrikanska savannen? Skotska låglandet
    Elefant eller sibirisk tiger? Sibirisk tiger
    Djingis Kahn eller Che Guevara? Djingis Kahn

     
  10. Felicia

    8 maj, 2013 at 20:38

    Ljudbok eller ebok? (ljudbok)
    Bokmärke eller hundöra? (bokmärken)
    Varulv eller vampyr? (vampyr)
    Rött te eller svart kaffe? (dricker inte det)
    Skräck eller chick lit? (gillar både och)
    Kyckling eller fisk? (kyckling)
    Vitt vin eller öl? (dricker inte)
    Skotska låglandet eller afrikanska savannen? (afrikanska savannen)
    Elefant eller sibirisk tiger? (sibirisk tiger)
    Djingis Kahn eller Che Guevara? (Djingis Kahn)

     
  11. Lottens Bokblogg

    7 maj, 2013 at 21:25

    Inte för att jag tror det är första kommentaren men någon måste ju vara först;-) Sen får jag återkomma.
    Ebok, Har skaffat platta faktiskt…
    Bokmärke. Allt annat är hädelse.
    Hu, måste man välja? OK, varulv då.
    Rött te. Varje kväll.
    Chick lit faktiskt.
    Kyckling.
    Öl (och helst Weisbier då;-)
    Skotska låglandet (fast jag är mer nyfiken på den afrikanska savannen…)
    Sibirisk tiger.
    Återigen, måste man välja? Che Guevara då.

     

Kommentera

