RSS

Here’s my biblolån

08 Jul

I helgen frågade Bokhora-JoL vilka böcker vi har hemma från biblioteket just nu. Det där med bibliotekslån är alltid lite speciellt, eftersom jag ju faktiskt är bibliotekarie och alltså har tillgång till dem varje vardag. Och ni vet hur det är när man blir utsatt för frestelser ofta och mycket? Man Jag faller för dem. Alltså brukar jag aldrig kunna berätta sånt utan att rodna lite.

I alla fall. De böcker jag har lånat med mig hem nu under semestern är:

  • ”Coraline” av Neil Gaiman, i Craig Russells tecknade version
  • ”Gilla ‘Hata horan'” av Johanna Nilsson
  • ”Undret” av R. J. Palacio”
  • ”En sekund i taget” av Sofia Nordin
  • ”Kickboxaren” av Maria Björn & Niklas Krog
  • ”Min syster är i tusen bitar” av Annabel Pitcher
  • ”The Urbans” av Rusalka Reh
  • ”Skuggan” av Petrus Dahlin & Lars Johansson
  • ”Uttagningen” av Maths Claesson

Dessutom står några fackböcker med på lånekvittot, lite matlagning, lite textlayout, lite webbkunskap och lite eko.

Sen finns där också några titlar som jag redan läst och lånat ut till nära och kära:

  • ”Om det var krig i Norden” av Janne Teller
  • ”Hämnd” av Kalle Güettler & Viktor Engholm
  • ”Allt jag önskar mig” av Grégoire Delacourt

Inte så fasligt mycket, eller hur? (Att jag varit på biblioteket i dag och lämnat tillbaka en försvarbar hög med böcker behöver vi väl inte orda så mycket om…)

 
1 kommentar

Publicerat av på 8 juli, 2013 i Böcker & läsning, Bibliotek

 

Ett svar till “Here’s my biblolån

  1. Carro

    8 juli, 2013 at 22:13

    Jobbade också på bibliotek tidigare, ”dock” universitetsbibliotek så skönlitteratur var det lite ont om men ibland råkade jag ju få hem en massa intressanta böcker ändå😉

     

Kommentera

